تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

سردار علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی شد+ سوابق

  • کد خبر: ۱۶۵۳۶۶
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
سردار علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی شد+ سوابق
سردار علی‌اکبر احمدیان در حکمی از سوی رئیس‌جمهور به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار علی‌‌اکبر احمدیان با حکم رهبر معظم انقلاب به عضویت در شورای عالی امنیت ملی درآمد و با حکم رئیس جمهور به عنوان دبیر این نهاد انتخاب شد. 

براین اساس، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در حکمی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ۱۰ ساله امیر دریابان «علی شمخانی» در زمان تصدی‌ دبیری شورای‌عالی امنیت ملی، دکتر «علی اکبر احمدیان» را به این سمت منصوب کرد.

گفتنی است؛ روز گذشته نور نیوز (رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی) اعلام کرد که انتشار شعری از محتشم کاشانی در صفحه شخصی دریابان علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی در توئیتر نشان می‌دهد کناره‌گیری او پس از ده سال از این سمت قطعی است.

براساس این گزارش، امیر دریابان شمخانی از سال ۱۳۹۲ عهده‌دار مسئولیت دبیری شورای‌عالی امنیت ملی بود.

 سردار علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی شد+ سوابق

سردار «علی‌اکبر احمدیان» کیست؟

بر اساس ‌گزارش شهرآرانیوز، دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی متولد سال ۱۳۴۰ در استان کرمان و از همرزمان حاج قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله است.

علی‌اکبر احمدیان از سال ۱۳۸۶ تاکنون ریاست مرکز راهبردی سپاه پاسداران را برعهده دارد. احمدیان از اعضای جدیدی بود که رهبر معظم انقلاب ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ به ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام، اضافه کردند.

دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بوده و در فاصله سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران را برعهده داشت. وی در این دوران طرح تحول سازمانی سپاه را تهیه و پس از تصویب فرمانده کل قوا، زمینه اجرایی‌کردن آن را فراهم کرد و در اجرای این طرح، اهتمام فراوانی کرد.

احمدیان دانش‌آموخته دکتری دندان‌پزشکی از دانشگاه تهران، همچنین کارشناسی ارشد علوم دفاعی و دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی است.

بر اساس ‌گزارش شهرآرانیوز، وی از ابتدای تأسیس سپاه در این نهاد حضور داشته و با شروع عملیات فتح‌المبین در این عملیات شرکت کرد و پس از آن با توجه به سوابق موفق در سازماندهی سپاه بندرعباس، با ابلاغ فرمانده کل سپاه، مسئولیت سازماندهی و هماهنگی و تعیین فرماندهان و شورای فرماندهی منطقه ۶ سپاه در بندرعباس، کرمان و سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت و پس از آن به ریاست ستاد این منطقه منصوب شد و در همین دوران در عملیات خیبر، والفجر مقدماتی و والفجر ۳ حضور یافت.

احمدیان از سال ۶۳ با تشکیل مناطق و قرارگاه‌های بزرگ ۵ گانه سپاه به ریاست ستاد منطقه ۴ و قرارگاه نوح منصوب شد. این قرارگاه شامل استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد در کنار لشگر‌های ۴۱ ثارالله، ۱۹ فجر، تیپ ۱۸ الغدیر، احمدبن موسی، امیر المومنین، کوثر و المهدی بود و در همین مسئولیت در عملیات بدر شرکت کرده و همزمان با کار دریایی نیز آشنا شد.

در سال ۱۳۶۴ و با صدور حکم تاریخی امام مبنی بر تشکیل نیرو‌های سه‌گانه سپاه به ریاست ستاد نیروی دریایی سپاه منصوب شد و در همین مسئولیت در عملیات کربلای ۳ و ۴ حضور یافت و از همین نقطه یعنی حضور در خورعبدالله و شمال خلیج‌فارس، تجارب جدی‌تر دریایی خود را کسب کرد. وی پس از پایان جنگ تحمیلی به سمت جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه (در زمان تصدی دریابان شمخانی) منصوب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->